مشاوره حقوقی املاک با وکیل ملکی

چرا باید وکیل ملکی خود را از گروه حقوقی قرار انتخاب کنیم؟

در صورت اعطای وکالت به وکیل ملکی گروه حقوقی قرار، هزینه جلسه مشاوره حقوقی از مبلغ حق الوکاله کسر می‌گردد.

وکیل دعاوی ملکی

امور ملکی را می‌توان یکی از مهم‌ترین و البته پیچیده‌ترین حوزه‌های کاری یک وکیل دانست. به همین جهت است که اکثر وکلای موفق در زمینه دعاوی ملکی، افرادی هستند که به صورت تخصصی در همین رشته فعالیت کرده و در واقع وکیل متخصص ملکی نامیده می‌شوند. از آنجا که دعاوی مربوط به اموال غیر منقول (اموالی که قابلیت جابه جایی ندارند؛ مانند املاک و اراضی) بسیار گسترده می‌باشد، بهتر است وکیل ملکی، زمان خود را به مطالعه و قبول پرونده‌های مرتبط اختصاص دهد تا دانش و تجربه قابل قبولی در زمینه ملک به دست آورد. گروه حقوقی قرار متشکل از وکلایی است که هر یک در حوزه کاری خود (امور ملکی، خانواده، کیفری، تجاری و…) دارای تجربه و تخصص بوده و آماده قبول وکالت دعاوی شما عزیزان می‌باشند.

چگونه وکالت پرونده خود را به وکیل ملکی گروه قرار بدهیم؟

وکیل ملکی|گروه حقوقی قرار

همین الان با ما تماس بگیرید. ۰۲۱۲۲۸۷۶۵۲۵

وکیل ملکی آنلاین

امروزه با توجه به گسترش فضای مجازی و دسترسی اکثریت افراد به اینترنت، بسیاری از امور روزمره به صورت غیر حضوری قابل انجام می‌باشند. در همین راستا بخشی از خدمات وکالت نیز در بستر وبسایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی انجام شده و موکلین می‌توانند از طریق راه‌های مذکور با وکیل ملکی ارتباط برقرار کرده و اسناد مورد نیاز را ارسال کنند. برای استفاده از مزایای وکیل ملکی آنلاین، کافیست با شماره تلفن ۰۲۱۲۲۸۷۶۵۲۵ تماس گرفته و یا فرم موجود در صفحه مشاوره حقوقی آنلاین، حضوری و تلفنی را تکمیل نمایید.

 

درخواست جلسه مشاوره

Group 1011@2x

گروه حقوقی قرار را بهتر بشناسید!

نظرات مراجعین گروه حقوقی قرار

Group 1011@2x

لیست دعاوی ملکی

دعاوی ملکی کیفری

در ابتدا لازم است بدانید دعاوی ملکی از هر دو جنبه حقوقی و کیفری قابل پیگیری می‌باشند. جنبه کیفری به مواردی مانند کلاهبرداری ملکی، انتقال مال غیر، تصرف عدوانی، جعل سند و… می‌پردازد و جنبه حقوقی، مربوط به مشکلات تنظیم سند رسمی، خلع ید، افراز و تفکیک املاک مشاع، اخذ پایان کار و… است. در ادامه این صفحه مهم‌ترین موارد مذکور را بررسی می‌کنیم.

انواع کلاهبرداری ملکی

مهم‌ترین روش‌های کلاهبرداری ملکی تحت عناوین زیر شناخته می‌شوند که با آگاهی از آن‌ها می‌توان تا حد زیادی از بروز خسارت جلوگیری نمود.

  • درخواست پیش پرداخت کلان در معاملات رهن و اجاره (با وجود اصرار مالک، پیش از تنظیم قرارداد، این مبلغ را نپردازید)
  • جعل سند ملک در معاملات خرید و فروش (با استعلام از اداره ثبت محل ملک از صحت سند اطمینان کسب کنید)
  • عدم بررسی ملک و اطمینان به صحبت‌های مشاور املاک (پیش از امضای قرارداد، حتما ملک را بازدید کنید)
  • فروش خانه‌های پیش ساخته به چند نفر (برای اطمینان از اینکه ملک مورد نظر، به چند نفر فروخته نشده است، پیش از تنظیم قرارداد پیش فروش ساختمان به وکیل ملک مراجعه نمایید)
  • اعتماد به بنگاه‌های معاملات املاک نامعتبر (حتما پروانه فعالیت بنگاه‌ها را بررسی نمایید)
  • خرید املاک در رهن بانک (در خرید و فروش این گونه املاک حتما با مشاور حقوقی مشورت نمایید)

در نهایت توصیه می‌کنیم به منظور جلوگیری از کلاهبرداری ملکی، پیش از هر اقدامی با وکیل ملک مشورت نمایید؛ چراکه با توجه به افزایش قیمت ملک، در صورت وقوع کلاهبرداری، ضرر و زیان مالی قابل توجهی به شخص زیان دیده وارد خواهد آمد.

وکیل برای انتقال مال غیر

انتقال مال غیر یکی از مصادیق کلاهبرداری محسوب می‌شود که در آن، مجرم بدون مجوز قانونی و یا اجازه مالک، مال متعلق به او را به شخص دیگری منتقل می‌کند. 

انتقال بی اجازه منفعت مال نیز مانند مانند انتقال عین مال، جرم محسوب می‌شود.

یکی از مهم‌ترین شروط تحقق جرم انتقال مال غیر، سوء نیت و قصد قبلی مجرم است. چنانچه شخص انتقال دهنده از وقوع این جرم بی اطلاع باشد با اثبات این موضوع، اتهام وی رفع خواهد شد. در بعضی از مواقع شخص انتقال دهنده گمان می‌کند مال متعلق به خود او بوده و یا مجوز قانونی انتقال آن را داشته است.

وکیل تصرف عدوانی

در دعوای تصرف عدوانی لزومی ندارد خواهان حتما مالک ملک باشد. بلکه اگر یک ملک در تصرف شخصی باشد و فرد دیگری آن را به زور و بدون رضایت آن شخص به تصرف خود درآورد، متصرف قبلی می‌تواند علیه وی طرح دعوا کرده و خواهان رفع تصرف او شود.

دعاوی ملکی و ثبتی

دعاوی ملکی ثبتی را می‌توان به صورت زیر تقسیم نمود:

۱- دعاوی ثبت اسناد

مانند دعوای الزام به تنظیم سند رسمی، درخواست صدور سند مالکیت، تقسیم و فروش اموال مشاع، تفکیک و افراز ملک و…

۲- دعاوی ثبت املاک

مانند ابطال سند مالکیت معارض، اعتراض به حقوق ارتفاقی، اعتراض به ثبت ملک و

۳- دعوای اجرای اسناد

مانند دعوای اجراییه ثبت، ابطال اجراییه ثبت، توقیف عملیات اجرایی و…

دعاوی ملکی حقوقی

همانطور که پیشتر گفته شد، جنبه حقوقی دعاوی ملکی به موضوعاتی مانند “مشکلات تنظیم سند رسمی، خلع ید، افراز و تفکیک املاک مشاع، اخذ پایان کار و…” می‌پردازد. در ادامه برخی از این موارد را به اختصار بررسی خواهیم نمود:

وکیل ملکی دعاوی خلع ید

مسئله خلع ید یکی از فراگیرترین دعاوی ملکی است که تنها از جنبه حقوقی قابل پیگیری می‌باشد. در این حالت، شخصی مالک یک مال غیرمنقول (املاک یا اراضی) می‌باشد که شخص دیگری آن را به صورت غیرقانونی تصرف نموده است. بنابراین مالک که می‌خواهد مال خود را از تصرف آن شخص خارج کند، علیه وی دادخواست خلع ید تنظیم نموده و طرح دعوا می‌نماید.

وکیل ملکی تخلیه ید

موضوع اصلی دعاوی تخلیه ید مشابه خلع ید می‌باشد؛ با این تفاوت که در خلع ید، فرد از ابتدا ملک را به صورت غیرقانونی تصرف کرده است. اما در تخلیه ید اینطور نیست. برای مثال، مستاجر ملکی را برای مدت معینی از مالک اجاره نموده است؛ اما پس از پایان مدت اجاره، ملک را تخلیه نکرده و همچنان در تصرف خود دارد. در این شرایط مالک باید دعوای تخلیه ید را مطرح کند. چراکه در ابتدا یک رابطه معتبر قانونی بین طرفین دعوا وجود داشته است.

وکیل ملک شمال تهران

یکی از معیارهای مهم برای انتخاب وکیل ملکی، موقعیت جغرافیایی دفتر وکالت است. شاید چنین نکته‌ای در ابتدا بی‌اهمیت به نظر برسد؛ اما یکی از مهم‌ترین فاکتورهای رسیدگی به دعاوی ملکی، محل ملک مورد نظر است. بنابراین نزدیک بودن دفتر وکالت وکیل به مجتمع‌های قضایی و شوراهای حل اختلاف نزدیک به موضوع دعوا، تاثیر به سزایی در جلوگیری از اتلاف زمان خواهد داشت. در همین راستا دفتر گروه حقوقی قرار، واقع در شمال تهران و خیابان پاسداران بوده و آمادگی قبول وکالت دعاوی ملکی شما مراجعین گرامی را اعلام می‌دارد.

مشاوره حقوقی املاک تلفنی

گروه حقوقی قرار به منظور تسهیل در ارتباط با وکیل ملکی از سراسر کشور، امکان ارتباط آنلاین و تلفنی با وکیل را نیز فراهم نموده است. شما مخاطبین گرامی می‌توانید برای تنظیم جلسه مشاوره حقوقی آنلاین کلیک کرده و یا با شماره تلفن ۰۲۱۲۲۸۷۶۵۲۵ تماس بگیرید.

چرا وکیل ملکی گروه حقوقی قرار؟

سهولت در برقراری ارتباط

سهولت در برقراری ارتباط

امکان برقراری ارتباط با گروه وکلای قرار به صورت آنلاین، تلفنی و حضوری از سراسر کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن

تخصص

تخصص

علاوه بر تخصص و تجربه کافی در امور حقوقی، از تلاش و ممارست نیز غافل نمی‌شویم.

تیم حرفه‌ای و مجرب

تیم حرفه‌ای و مجرب

به رزومه قوی و قابل دفاع خود در عرصه مشاوره حقوقی و وکالت دعاوی می‌بالیم.  

سازمان‌یافته و سیستماتیک

سازمان‌یافته و سیستماتیک

بر خلاف بسیاری از دفاتر و موسسات حقوقی که طبق رویه سنتی به ارائه خدمات حقوقی می‌پردازند، گروه وکلای قرار به اتفاق یک تیم برنامه‌ریزی و پشتیبانی حرفه‌ای به صورت منظم تا پایان کار در کنار مخاطب هستند.

پرسش و پاسخ حقوقی:

 

علاوه بر رد مال (برگرداندن عین مال یا معادل آن به زیان دیده) مجازات کیفری نیز پیش روی وی قرار خواهد داشت که در هر یک از عناوین مجرمانه متفاوت است.

خلع ید برای اموال غیر منقول (املاک و اراضی) مطرح می‌شود؛ اما تخلیه ید هم برای اموال منقول و هم غیرمنقول کاربرد دارد. برای اطلاع از سایر تفاوت‌ها به متن مقاله رجوع کنید.

بهترین راه برای جلوگیری از کلاهبرداری آپارتمان یا کلاهبرداری فروش زمین، انجام تحقیقات کامل و رجوع به مشاور حقوقی املاک پیش از معامله است. برای آگاهی از نکات جزئی مقاله حاضر را مطالعه نمایید.