ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی

ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی
در این نوشته شما می خوانید:

طبق ماده ۶۳۸ هر کس علنا در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی نماید، علاوه بر کیفر عمل به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا (۷۴)‌ ضربه شلاق محکوم میگردد و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نمی‌باشد ولی عفت عمومی را جریحه‌دار نماید فقط به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی:

زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از ده روز تا دو ماه و یا از ۲۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون تومان جزای نقدی محکوم خواهند شد.

 

اگر قرار بود این تبصره واقعا عملیاتی شود، احتمالا بخش قابل توجهی از بانوان شهر باید در معرض مجازات قرار می‌گرفتند؛ چراکه حجاب شرعی یعنی:

پوشاندن کامل موی سر، دست ها و پا ها تا مچ و پوشاندن کامل باقی اعضای بدن به غیر از گردی صورت

با توجه به اینکه این تبصره بازدارنده نبوده است، از عناوین مجرمانه دیگری مانند تبلیغ علیه نظام، تشویق به فساد، همکاری با دول خارجی متخاصم و… برای تعقیب و مجازات مجرمین استفاده می‌شود که از نظر اکثر کارشناسان حقوقی این رویه بر خلاف اصول حقوقی می‌باشد.

اشتراک گذاری این مقاله

۲ نظر

  • سلام وقت شما بخیر،
    من راننده اسنپ هستم و برای بار سوم برای من پیامک کشف حجاب آمده است که دوبارش خودم تنها در ماشین بودم و یکبار دیگر هم مسافر بود.

    با توجه به رویه های غیر قانونی با هدف آزار و اطلاف وقت از سمت نهادهای مسئول و با توجه به اینکه حتی اگر کشف حجاب جرم باشد، وسیله نقلیه آلت جرم نیست که جریمه شود و با توجه به اینکه بنده طبق قوانین امکان یکبار تذکر لسانی و امر به معروف دارم، چگونه باید این مساله را رسیدگی کنم که دچار مشکل نشوم.

    ممنون از راهنمایی شما

  • طبق قوانین نه تنها اجازه سوار
    نکردن شخص بی‌حجاب به وسیله
    شخصی رو دارید، بلکه به موجب
    مقررات نیروی انتظامی، اجازه سوار
    کردن شخص بی‌حجاب به وسیله
    شخصی رو ندارید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.