وکیل دعاوی ناشی از قراردادها

وکیل دعاوی ناشی از قراردادها
در این نوشته شما می خوانید:

پیشگیری از دعاوی قرارداد

تنظیم قرارداد حقوقی و تجاری توسط وکیل متخصص، همواره از مهم‌ترین توصیه‌های گروه حقوقی قرار به مخاطبین این مجموعه بوده است. همانطور که پیشتر نیز گفته شد، وکیل متخصص قرارداد به دلیل اشراف به قواعد عمومی و خصوصی قرارداد نویسی، نقاط اختلاف برانگیز را شناسایی نموده و از بروز چالش‌های مختلف نیز جلوگیری می‌کند. در صورتی که هنگام تنظیم قرارداد به این نکات توجه نشده باشد، ممکن است دعاوی متعددی به وجود بیاید. برای آشنایی با انواع دعاوی قرارداد به مطالعه این صفحه بپردازید.

انواع دعاوی قراردادها

در این قسمت شایع ترین انواع دعاوی قرارداد را ذکر نموده و هر یک از موارد را به اختصار توضیح می‌دهیم. در صورت کسب اطلاعات بیشتر و یا نیاز به وکیل قرارداد می‌توانید جلسه مشاوره حقوقی آنلاین، حضوری و تلفنی خود را تنظیم نموده و یا با شماره تلفن ۰۲۱۲۲۸۷۶۵۲۵ تماس بگیرید. 

فسخ قرارداد و مطالبه خسارت

در برخی از موارد، یکی از طرفین و یا هر دو طرف قرارداد به تعهدات خود عمل نمی‌کنند؛ بنابراین به منظور جلوگیری از تضییع حقوق هر دو طرف، شرایط فسخ قرارداد به عنوان یکی از مواد مندرج در آن پیشبینی می‌شود. یکی از مهم‌ترین نکات تنظیم قرارداد، پرداختن به شرایط فسخ قرارداد است که عدم توجه به آن، چالش‌های حقوقی متعددی را برای طرفین به وجود خواهد آورد.

الزام به ایفای تعهد

اساسا دعاوی ناشی از قرارداد زمانی به وجود می‌آیند که طرفین به تعهدات خود عمل نکنند. در صورت وقوع چنین شرایطی، اولین توصیه، مراجعه به وکیل قرارداد می‌باشد. چراکه وکیل یا مشاور حقوقی قرارداد با در نظر گرفتن تمامی ابعاد، بهترین راهکار را با توجه به شرایط شما بیان کرده و در صورت طرح دعوا، دادخواست مربوطه را نیز معرفی می‌کند. 

الزام به تحویل مال مورد معامله

بعضی از  قراردادها مربوط به خرید و فروش یک موضوع خاص (ملک، خودرو، تجهیزات و…) می‌باشند؛ ممکن است در چنین قراردادهایی فروشنده پس از دریافت وجه، از تحویل مال مورد معامله به خریدار خودداری کند. در این موارد خریدار می‌تواند با همراه داشتن مدرکی مبنی بر پرداخت وجه قرارداد، دعوای الزام به تحویل مبیع یا مال مورد معامله را مطرح ‌نماید.

تنفیذ قرارداد

قراردادها همیشه یک سند مکتوب نیستند؛ گاهی اوقات یک دست نوشته عادی و یا یک گفت‌وگوی شفاهی نیز قابلیت تبدیل به قرارداد دارد. در این صورت یکی از طرفین با طرح دعوای تنفیذ قرارداد خواهان مکتوب نمودن قرارداد شده تا بتواند از مزایای آن استفاده کند. لازم به ذکر است که طرح این نوع دعوا نیازمند مدارک کافی و دانش حقوقی می‌باشد.

دعاوی ملکی و قراردادها

برخی از دعاوی قرارداد به صورت تخصصی در امور ملکی مشاهده می‌شوند که از جمله آن می‌توان به انتقال و مالکیت حق سرقفلی، تخلیه، فک رهن و… اشاره نمود. همچنین دعاوی تصرف عدوانی و فروش یا انتقال مال غیر نیز اکثرا در امور ملکی مطرح می‌شوند.

بهترین وکیل قراردادها در تهران

نگارش یک قرارداد کامل را تنها می‌توان از یک وکیل حقوقی مسلط به امور قراردادها انتظار داشت. چراکه یک وکیل حقوقی هنگام نگارش قرارداد، جزئیاتی را مدنظر خود قرار می‌دهد که ناشی از اطلاعات و تسلط وی به موضوع قرارداد می‌باشد. بنابراین توصیه می‌کنیم در صورتی که بدون حضور وکیل، اقدام به تنظیم قرارداد نموده‌اید، در اولین فرصت یک نسخه از قرارداد خود را به یک مشاور حقوقی یا وکیل مسلط به امور قراردادها نشان داده و با وی مشورت نمایید تا خلأهای موجود در قرارداد برطرف شود. وکلای متخصص قرارداد در گروه حقوقی قرار آماده ارائه خدمات مربوطه به شما مخاطبین گرامی می‌باشند. 

 

اشتراک گذاری این مقاله

۱۱ نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.