مشاوره حقوقی با وکیل ارث

مشاوره حقوقی با وکیل ارث
در این نوشته شما می خوانید:

مشاوره حقوقی تقسیم ارث

بسیاری از خانواده ها درگیر اختلافات و دعاوی ارث و میراثی بوده و برای تقسیم ارث به یک نتیجه مشترک نمی‌رسند. بهترین راه برای این دسته از وراث آن است که برای حل اختلافات خود، به یک وکیل ارث مراجعه کرده یا از جلسات مشاوره حقوقی ارثی بهره‌مند شوند. شما خوانندگان محترم می‌توانید برای ارتباط با وکیل ارث و میراث با شماره تلفن ۰۲۱۲۲۸۷۶۵۲۵ تماس بگیرید.

مراحل تقسیم ارث

پس از مراجعه وراث به وکیل ارث و سپردن فرایند تقسیم ارث به او، مراحل کار آغاز خواهد شد. بعد از دریافت گواهی فوت و طی مراحل صدور گواهی انحصار وراثت، این گواهی توسط شورای حل اختلاف صادر خواهد شد. در واقع لیست تمام وراث و مقدار سهم الارث آنان در روزنامه‌های کثیر الانتشار به چاپ میرسد تا هر فرد دیگری که مدعی ماترک متوفی است، با مشاهده آگهی، خود را معرفی نماید. پس از دریافت این گواهی، نوبت به دادخواست تحریر ترکه و مهر و موم آن می‌رسد. این مرحله در طی فرایند تقسیم ارث اجباری نیست؛ اما از آنجا که بیم می‌رود یکی از وراث، نقص یا ایرادی به ماترک وارد کند، بنا به درخواست حتی یک نفر از صاحبان حق (ورثه، طلبکاران، موصی له) انجام می‌شود.
در گام بعدی نوبت به تصفیه ترکه می‌رسد. به عبارت دیگر تمام دیون و بدهی‌های متوفی از محل دارایی او پرداخت شده و وصیت وی نیز در حدود قانون اجرا می‌شود تا اموال به جا مانده برای تقسیم میان وراث، تصفیه و خالص شود.
با انجام مراحلی که گفته شد، تقسیم ارث توسط دادگاه صورت می‌گیرد. اما وراث موظف‌اند ظرف مدت یک سال پس از فوت متوفی نسبت به پرداخت مالیات بر ارث و نحوه محاسبه آن اقدام نمایند. این مالیات بر تمام اموال و دارایی‌های به جا مانده از متوفی لحاظ شده و مقدار آن با توجه به ارزش ماترک و طبقه وراث تعیین می‌شود.

طبق آنچه گفته شد، مراحل قانونی تقسیم ارث عبارتند از:

۱. دریافت گواهی انحصار وراثت

۲.دریافت صورت جلسه تحریر ترکه

۳.مهر و موم ترکه

۴.تصفیه ترکه

مشاوره حقوقی ارث پیش از فوت

بسیاری از افراد تمایل دارند تکلیف اموال خود را پیش از مرگ مشخص نموده تا از وقوع دعاوی ارث و میراث بین بازماندگان خود جلوگیری نمایند. چنین اشخاصی پس از مراجعه به وکیل ارث با راه‌های مختلفی که برای این منظور وجود دارد آشنا شده و پس از اطلاع از جزئیات هر مورد، روش مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند. برای مثال وصیت، انتقال مالکیت، صلح عمری و… از جمله راه‌های تعیین تکلیف اموال پیش از مرگ است که هر کدام از مزایا و معایب خاصی برخورداند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تمامی این موارد نسبت به تنظیم جلسه مشاوره حقوقی آنلاین، حضوری و تلفنی ارث اقدام نمایید.

وجود تقلب در تقسیم سهم الارث

چنانچه به عنوان یکی از وراث گمان می‌کنید که سهم‌الارث شما عادلانه نیست و امکان تقلب سایر وراث در زمینه تقسیم ارث وجود دارد، بهتر است هرچه زودتر به وکیل متخصص مراجعه نموده و تمامی اسناد و مدارک موجود را ارائه دهید. در صورت وجود هر گونه تقلب می‌توان از روش‌های درخواست تحریر ترکه، مهر و موم، اعتراض در دادگاه و… جهت احقاق حق استفاده نمود. در برخی از مواقع، تقدیم یک لایحه مستدل و یا دفاع محکم در دادگاه توسط وکیل ارث می‌تواند ورق را به نفع شما برگرداند. در صورتی که امکان مراجعه حضوری به وکیل مورد نظر را ندارید، می‌توانید از خدمات بهترین وکیل آنلاین ارث بهره‌مند شوید.  

مشاوره حقوقی قانون ارث

ارث و قوانین مربوط به آن از جمله مسائل پیچیده و وسیع در قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد. در واقع منظور از پیچیدگی ارث، نحوه تقسیم آن است که هیچگاه از یک الگوی ثابت پیروی نمی‌کند و بسته به شرایط موجود، تعداد وراث، طبقه و درجه هر یک از آن‌ها و… متفاوت خواهد بود. علاوه بر این، قوانین شرعی نیز در نحوه تقسیم ارث سهم به‌سزایی دارند و به همین سبب احاطه بر تمام قوانین موجود و جزئیات مربوط به این موضوع از الزامات یک وکیل ارث و میراث است.

ما در گروه حقوقی قرار معتقدیم که تمامی افراد باید نسبت به حقوق خود آگاه باشند تا از پایمال شدن آن توسط سایرین جلوگیری شود. بنابراین در صورتی که نسبت به مقدار سهم الارث خود، میزان دیون و بدهکاری متوفی، وصایای باقی مانده از او و سایر نکات مهم اطلاعات کافی ندارید، در اسرع وقت به وکیل ارث و میراث مراجعه نموده و برای حل مشکل خود راه‌حل بخواهید.

بهترین وکیل ارث تهران

بهترین وکیل ارث را می‌توان شخصی دانست که دارای سه رکن اساسی تخصص، تجربه و پیگیری در امور مربوط به دعاوی ارث باشد. به جرئت می‌توان گفت که ارکان بالا از شاخصه‌های تمام وکلای گروه حقوقی قرار است.  

دفتر حقوقی قرار با هدف ارائه خدمات حقوقی متشکل از مشاوره حقوقی، وکالت دعاوی، تنظیم متون حقوقی (دادخواست، اظهارنامه، شکواییه، لایحه و قرارداد) و داوری در کنار بسیاری دیگر از دفاتر و موسسات حقوقی مشغول به کار است. اما آنچه که از آن به عنوان وجه تمایز وکلای گروه حقوقی قرار نسبت به سایر دفاتر و موسسات حقوقی یاد می‌کنیم، نحوه عملکرد ماست. ارائه خدمات حقوقی آنلاین، پشتیبانی در دسترس، گزارش مرتب به مخاطبین، ارائه نقشه راه در ابتدای کار و… تنها بخشی از مهم‌ترین مزایای ماست.

سوالات

پس از جلسه مشاوره حقوقی ارثی و تعیین وظایف وکیل در پرونده، این هزینه با توافق وراث و وکیل ارث تعیین می‌گردد.

مهریه دین مرد به زن محسوب می‌شود. از آنجایی که پس از فوت متوفی ابتدا دیون و بدهی های وی از محل دارایی هایش پرداخت می‌شود، ابتدا مهریه همسر متوف پرداخت شده و باقی مانده اموال به عنوان سهم الارث بین وراث تقسیم می‌شود. ضمنا همسر متوفی جزء وراث محسوب شده و دارای سهم الارث نیز هست.

در صورتی که یکی از وراث در صحت تقسیم سهم الارث شک داشته باشد، می‌تواند در جلسه مشاوره حقوقی ارث اسناد و مدارک موجود را به وکیل متخصص ارث ارائه کرده و از وی کمک بخواهد.

به گفته وکیل ارث، وصیت تنها برای یک سوم اموال و دارایی معتبر است. پس از انجام وصیت، دو سوم باقی مانده دارایی طبق قانون بین وراث تقسیم خواهد شد.

در این جلسه وراث می‌توانند نسبت به مراحل دریافت سهم الارث خود و اقدامات لازم الجرا آگاهی کسب کنند و در صورت تمایل، همه یا بخشی از مراحل تقسیم ارث را به وکیل ارث بسپارند.

اشتراک گذاری این مقاله

۱ نظر

  • ببخشید من یه سوال دارم. تو این مراحل تقسیم ارث که گفتین،
    پس مالیات رو کی باید داد؟؟

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.